Дані з бази Відомості про транспортні засоби та їх власників
Євробляхами тут і далі будуть називатися всі ввезені вживані авто. Нестандартна авторська термінологія.
Всього було завезено 415.9 тис. вживаних автомобілів і це левова частка автомобільного ринку. Для порівняння, нових було продано тільки 88.5 тис., менше 18% від загальної кількості, це десь між 2-мільйонною Словенією і 5-мільйонною Словаччиною.
Враховучи що з цих 88.5 тис. дуже велика частина припадає на Київ, можна сказати що у більшості районів і малих-середніх міст на вживані авто має припадати за 95% всіх нових реєстрацій і там ринок “єврооблях” дорівнює автомобільному ринку загалом
Розподіл за типами:
- Реєстрація ТЗ привезеного з-за кордону по ВМД – 183.8 тис
- Реєстрація ТЗ привезеного з-за кордону по посвідченню митниці – 229.8 тис.
- Реєстрація нового ТЗ привезеного з-за кордону по ВМД – 2.3 тис.
Карта поширення євроблях вживаних авто
Величина кола – кількість ввезених ТЗ, колір кола показує їх середній рік випуску (зелений колір 2010-го року і новіші, темночервоний – 2003 рік).
За винятком Києва дуже схоже на карту введення житла
Наймолодші авто (у середньому 2011 року) – у Києві і ще деяких районах-містах Донбасу з мікроскопічними обсягами. Найстаріші, 2003 року, у Локачинському, Сокирянському і Канівському районах. У більшості районів і міст середній рік випуску ввезеного авто в інтервалі від 2005 до 2009 років.
Карта поширення з поправкою на чисельність населення.
Темночервоний колір – ввезено більше 3 авто на 100 офіційного населення, темносиній – менше 0.25 на 100.
Топ за кількістю
ввезено “євроблях” | на 100 осіб | середній рік випуску | |
---|---|---|---|
Львів | 15582 | 2.06 | 2008 |
Харків | 11649 | 0.81 | 2009 |
Одеса | 10478 | 1.03 | 2010 |
Вінниця | 9154 | 2.48 | 2008 |
Дніпро | 8780 | 0.88 | 2010 |
Рівне | 6907 | 2.81 | 2008 |
Житомир | 6090 | 2.30 | 2008 |
Луцьк | 5910 | 2.72 | 2007 |
Івано-Франківськ | 5631 | 2.16 | 2009 |
Чернівці | 5425 | 2.04 | 2007 |
Топ за поширеністю
ввезено “євроблях” | на 100 осіб | середній рік випуску | |
---|---|---|---|
Стрий | 2858 | 4.79 | 2009 |
Калуш | 2850 | 4.30 | 2009 |
Самбір | 1482 | 4.26 | 2007 |
Ковель | 2919 | 4.26 | 2007 |
Стрийський район | 2544 | 4.16 | 2008 |
Калуський район | 2164 | 3.74 | 2008 |
Коломия | 2217 | 3.62 | 2009 |
Старокостянтинів | 1176 | 3.41 | 2007 |
Бердичів | 2530 | 3.36 | 2009 |
Рожищенський район | 1252 | 3.25 | 2007 |
Любомльський район | 1257 | 3.24 | 2005 |
Яворівський район | 4022 | 3.18 | 2005 |
Ужгород | 3501 | 3.04 | 2007 |
Можливі тут розташовані якісь всеукраїнські євроблях-центри, бо 4 на 100 це надзвичайно багато. Якщо зробити поправку що реальне населення все таки трохи менше і купується воно не для всіх вікових груп.
І ще цікаво що середній вік у топ-євробляхерів не старіший ніж у відповідних обласних центрах.
Ну і Київ якось нереально виглядає з 0.06 на 100. Враховуючи що реальне населення трохи більше, буде навіть 0.05, одна нова євробляха на 2000 осіб. Підозріло мало.